Fag- og fællesdage

Om fredagen er skoledagen anderledes. Her har klasserne fagdag. Det er en skoledag, hvor eleverne har samme fag og samme lærer hele dagen. Hvilket fag og hvilken lærer, de har, skifter fra fredag til fredag. De yngste klasser har også en af SFO-pædagogerne med i undervisningen den dag.

Denne organisering giver mulighed for, at eleverne kan fordybe sig uden at blive afbrudt af fag- og lærerskift. Det giver også mulighed for at tage ud af huset og måske endda ud af øen.

Vores fællesdage ligger også om fredagen. På disse dage har klasserne begge deres kontaktlærere, og alle skolens elever har aktiviteter med samme tema. Det er fx her vores trivselsdage ligger, hvor venskabsklasserne er sammen om en fælles aktivitet (enten på skolen eller på udflugt), og hvor relationer og fællesskaber mellem store og små vægtes højt. Det er også her andre af skolens traditioner som Skolernes motionsdag, Volleydag og Færdselsdag ligger.